Zalety content marketingu

Zalety content marketingu

Działania promocyjne w sieci bardzo mocno zdominowały marketing. Reklamy w Internecie cieszą się największą popularnością. Narzędziem służącym do funkcjonowania i budowania marki w Internecie jest content marketing. Ta nowa technika opiera się głównie na rozmowie, zabawie i spotkaniach firm z ich klientami. Działania takie powodują, iż powstaje społeczność wokół marki. Kontakt firmy z jej grupą docelową odbywa się najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych. Nic dziwnego, skoro ludzie nie rozstają się ze swoimi smartfonami i są tam ciągle obecni. Jakie są zalety content marketingu i jak on działa?

Czym jest content marketing?

Content marketing to nie tylko tworzenie treści, ale także selekcjonowanie i szukanie tych najbardziej ciekawych, wartościowych, które zostały stworzone przez innych,
a następnie, po dokonaniu takiego researchu, przekazywanie ich dalej.
Content marketing to:

  • tworzenie własnych wartościowych treści,
  • przyciąganie i utrzymywanie uwagi,
  • zdobywanie zaangażowania i lojalności klientów.

Jak można więc zauważyć samo tworzenie treści to jeszcze nie jest content marketing, to po prostu content mniej lub bardziej wartościowy, którego w Internecie nie brakuje, a wręcz przeciwnie jest go bardzo dużo. Internet powinien być narzędziem, które ułatwi słuchanie, obserwacje oraz kontakt z konsumentami. Działania te pozwolą lepiej poznać potencjalnych odbiorców ich zainteresowań, potrzeb, problemów, a w konsekwencji da szersze pole do popisu.

Kampania marketingowa dla e-commerce, czyli siła treści

Zalety content marketingu

Odpowiednie dopasowanie contentu do potrzeb i oczekiwań społeczności, będzie skutkowało jej większym zainteresowaniem i zaangażowaniem w stosunku do marki. Zalety content marketingu to na przykład różnorodność form nośników, które przyciągają uwagę odbiorców, a są to między innymi grafiki, wideo, e-booki, infografiki i wiele innych. Innymi zaletami marketingu treści są:

  • wzrost zaufania klientów
  • zwiększenie sprzedaży
  • lepsza widoczność w wyszukiwarkach 
  • wzmożenie ruchu na stronie 
  • stosunkowo niski koszt w porównaniu do innych typów reklamy.

Content marketing nie jest narzędziem niezależnym od innych. Ściśle łączy się z SEO, PPC, PR, social mediami, mailingiem, a nawet marketingiem video. Aby działania przynosiły zamierzone efekty ważne jest, aby dobrze przeanalizować profil klienta, do którego kierowany będzie przekaz oraz do charakterystyki branży. Główne działania marketingu treści to:

  • publikacja artykułów
  • promocja w social mediach 
  • tworzenie materiałów video

Zalety content marketingu to także zapewnienie odbiorcom wymaganego przez nich doświadczenia, wiedzy czy rozrywki bez nachalnego i nisko jakościowego przekazu reklamowego. Wymaga ona zmiany podejścia do marketingu, a jest to spowodowane zmianą podejścia konsumenta do marki i do dokonywanych przez niego zakupów.

Kampania marketingowa dla e-commerce, czyli siła treści

Strategia marketingowa ma jasno sprecyzowane zadanie. Jest to najczęściej zapewnienie firmie przetrwania. Przedsiębiorstwa stawiają sobie cele, strategia marketingowa pomaga je realizować. Ważne jest to by była ona zgodna z misją, wizją oraz z głównym planem działania organizacji. Żeby strategia content marketingowa przynosiła zyski musi być najpierw jasno określony plan działania, następnie jego realizacja, a na koniec przeglądanie wyników i wyciągnięcie wniosków. Zalety content marketingu to głównie pozyskiwanie klientów, poprzez publikację wartościowych treści. Dzięki nim firma może poprawić swój wizerunek co przekłada się na sprzedaż.

Błędy popełniane w marketingu treści

Jak działa marketing treści

Problemem nieustannie jest samo tworzenie ciekawego, wartościowego i dopasowanego do oczekiwań ludzi, contentu. Aby przyniósł on oczekiwany efekt, powinien być łatwo przyswajalny i ciekawy dla odbiorcy, a także w naturalny sposób skłaniać go do zaangażowania i interakcji. Brzmi to całkiem łatwo i wydaję się, że nie wymaga zbyt dużych umiejętności, ale to nieprawda.
Ciągle można spotkać firmy, które nie korzystają z content marketingu. Źródła podają dwie przyczyny takiego stanu rzeczy:

  • firmy albo nie wiedzą czym jest content marketing
  • albo wierzą w mity na jego temat.

Podsumowując działania content marketingowe to przede wszystkim dystrybucja treści, które powstają w celu przyciągnięcia, poznania i zaangażowanie potencjalnej grupy docelowej, a następnie zmotywowanie jej do działań, które przyniosą firmie zysk. Praktyki te nie mogą być jednak zbyt nachalne, ponieważ konsument wie, iż treści w Internecie nie brakuje, dlatego tak ważne jest, aby działania te przykuły jego uwagę. Mowa tutaj o mikrosekundach, które mogą zaważyć na powodzeniu marki w świecie online. „…content marketing zawładnął umysłami marketerów, konsumentów oraz wielkich biznesów, stając się niemalże must-have w cyfrowym arsenale każdej organizacji. Dziś z koncepcji tej korzysta 91% marketerów B2B, a 86% specjalistów działających w obszarze B2C uznaje ją za najważniejszy element strategii marketingu cyfrowego.”

Zalety content marketingu świetnie pokazują, że warto wdrożyć tę technikę do swoich działań marketingowych. Strony internetowe, które posiadają atrakcyjne treści są wyżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania Google, warto więc zwrócić uwagę na publikowane treści.