Tworzenie stron internetowych

W XXI wieku chyba żaden biznes, także lokalny, nie może istnieć bez odpowiedniego zaplecza internetowego. Składa się na niego wiele elementów m.in. bezpieczny hosting, zoptymalizowana strona www czy obecność w mediach społecznościowych. Jak powinno zatem wyglądać tworzenie stron internetowych Gdynia? O czym trzeba w tym przypadku pamiętać?

Tworzenie stron internetowych – przede wszystkim użyteczność

Strona internetowa w Gdyni a jej użyteczność

Tworzenie stron internetowych Gdynia nie jest wcale zadaniem prostym. Wciąż w sieci jest wiele witryn, które nie są użyteczne i zoptymalizowane. To podstawowy błąd, który dla przedsiębiorcy może mieć opłakane skutki. Osoba, która odwiedza daną stronę ma pewien cel. Wcale nie chce czytać, jak dana firma jest wspaniała, ale oczekuje przede wszystkim konkretnych informacji. Warto się więc zastanowić nad tym czy witryna firmowa jest czytelna, przejrzysta i estetyczna.

Dobrze jest, aby na stronie można było od razu znaleźć informację, czy dana firma się zajmuje. Mile widziane są różnorodne fotografie prezentujące produkty czy zrealizowane usługi. Nie należy w tym przypadku iść na łatwiznę, chociaż wiele osób usprawiedliwia swoją kiepską stronę www brakiem czasu. Wówczas rozwiązaniem może być współpraca z agencją marketingową, dla której tworzenie stron internetowych Gdynia to chleb powszedni.

Na firmowej stronie internetowej mile widziane są z pewnością rekomendacje zadowolonych klientów czy uzyskane certyfikaty. To dla odbiorców ma duże znaczenie. Przydatny jest niekiedy dział FAQ, który pozwoli na uzyskanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W końcu nie każdy jest specjalistą w danej dziedzinie.

Responsywność i mobilność

Strona internetowa a przystosowanie do rozdzielczości

W dobie rosnącej popularności urządzeń mobilnych posiadanie przestarzałej strony www to ogromny błąd. Dzisiaj szacuje się, że nawet 40-50% odwiedzin stron pochodzi właśnie ze smartfonów czy tabletów. Oczywiście starsze witryny nie są zupełnie wykluczone z wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Użytkownik może je zobaczyć, ale niestety w sposób bardzo specyficzny. Będzie miał przed oczami ogromną stronę i trudno może być mu odnaleźć interesującą informację. Takie tworzenie stron internetowych Gdynia nie ma już sensu. Wiele osób widząc takie witryny, błyskawicznie z nich ucieka.

Responsywność oznacza, że dana strona internetowa sama przystosowuje się do rozdzielczości, na której jest wyświetlana. Podzielona jest ona na określone obszary, które przy mniejszej rozdzielczości wyświetlają się po kolei. Dzięki temu strona jest łatwiejsza w obsłudze i bardziej czytelna. Jest mniejsze ryzyko, że użytkownik ją opuści. Do urządzenia mobilnego dostosowuje się wówczas nie tylko tekst, ale i grafika, banery reklamowe, obrazy itd.

Tworzenie stron internetowych – na jaki design postawić?

Na co postawić tworząc stronę internetową?

Tworzenie stron internetowych Gdynia powinna opierać się na witrynach unikalnych. Jest to konieczne, aby dana firma mogła się wyróżnić na rynku. Oczywiście jednocześnie nie da się ukryć, że wielu przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie darmowych szablonów stron, których w internecie nie brakuje. Nie jest to ogromny błąd, o ile dany szablon zostanie dopasowany do działalności marki i przy okazji będzie responsywny.

Na samym starcie warto zastanowić się nad tym, jak dla danej branży istotna jest identyfikacja wizualna. Gdy konkurencja na rynku jest spora i oferta trafia do niedużego grona odbiorców, warto postawić na rozwiązanie unikalne. Na pewno mając do dyspozycji nieco większy fundusz dobrze jest zdecydować się na profesjonalne i unikalne logo, rozbudowany szablon, ciekawą kolorystykę pasującą do identyfikacji wizualnej marki itd.

Połączenie z mediami społecznościowymi

W XXI wieku tworzenie strony internetowych Gdynia powinno chyba z założenia oznaczać także integrację witryny z social mediami. Zresztą ogromne znaczenie ma również aktywność na portalach społecznościowych. Jest wiele osób, które swój wolny czas spędzają właśnie w ten sposób. Dlatego poprzez media społecznościowe można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Prowadzenie fanpage na Facebooku powinno być jednak dobrze przemyślane i zaplanowane. Nikt nie chce oglądać na profilach firmowych mało istotnych informacji i kiepskiej jakości zdjęć. Unikać należy także standardowych haseł reklamowych. Generalnie w social mediach publikować powinno się treści unikalne, a nie kopiować teksty ze strony internetowej. Dlatego osoby, które wchodzą na profil firmowy w mediach społecznościowych warto w jakiś sposób zainteresować. Dobrze jest też zadbać o oprawę graficzną na wysokim poziomie. Użytkownicy social mediów przepadają za ciekawymi akcjami takimi jak quizy czy konkursy. Ponadto na bieżąco trzeba odpisywać na komentarze czy wiadomości.

W tym przypadku trzeba być jednak cierpliwym. Działania prowadzone w mediach społecznościowych nie przynoszą na ogół błyskawicznych rezultatów. Jednak social media mają ogromny potencjał.

Kwestie prawne i bezpieczeństwo a tworzenie stron internetowych

Bezpieczeństwo strony internetowej w Gdyni

Osoby odpowiedzialne za tworzenie stron internetowych Gdynia wiedzą z pewnością, jak duże znaczenie ma bezpieczeństwo witryny i osób ją odwiedzających. Dzięki temu można uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji, a dodatkowo Google zwraca uwagę na obecność na stronie zabezpieczeń i spełnienie wielu wymogów prawnych.

Podstawa to oczywiście stabilny hosting. Bez tego nie ma sprawnie funkcjonującej witryny. Dobrze jest postawić na serwer zarazem wydajny i bezpieczny. Wówczas witryna będzie cały czas dostępna. Duże znaczenie mają parametry systemu hostingowego, w tym transfer, pojemność, oprogramowanie antywirusowe, limity podpiętych domen, dostępna pamięć RAM, pomoc techniczna itd. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto porównać ze sobą kilka ofert i wybrać tę najlepszą dla siebie. Jeśli strona firmowa generuje spory ruch, lepszym rozwiązaniem może być dedykowany serwer.

Kolejną istotną kwestią jest certyfikat SSL. Zmienia on protokół strony z HTTP na HTTPS, a dodatkowo zapewnia realizowanym transakcjom bezpieczeństwo oraz poufność. Dane przesyłane między komputerami są dzięki temu szyfrowane. Jest to dobrze widziane na każdej stronie internetowej. Inaczej użytkownik sieci zobaczy informację, że dane połączenie nie jest bezpieczne. SSL to podstawa, gdy strona służy również do sprzedaży bezpośredniej.

Dodatkowo warto pomyśleć o ciasteczkach cookies, polityce prywatności i regulaminie. Prowadząc poważny biznes, także lokalny, należy określić jasno zasady, na których świadczone są usługi lub sprzedawane produkty. Klient musi wiedzieć jakie są warunki dokonywania zakupów, zwrotu towaru czy jego reklamacji. Powinien z góry zdawać sobie sprawę z kosztów wysyłki i metod płatności. W wielu sytuacjach stworzenie takich dokumentów jest zlecane firmom zewnętrznym.

Tworzenie stron internetowych Gdynia i ich pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron internetowych w Gdyni

Nawet najlepsza strona www może być martwa przez długi czas. Na początku działalności, trzeba się bowiem zmierzyć z konkurencją, która często na rynku obecna jest od lat. Stronę internetową trzeba zoptymalizować, a potem ją wypozycjonować, a więc poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe.

Frazy kluczowe to zwroty, które najlepiej pasują do danej firmy i jej działalności np. sklep z butami Gdynia czy salon fryzjerski w Gdyni Orłowo. To na te słowa i frazy są pozycjonowane witryny internetowe. Muszą one znajdować się w treści strony i to w różnych odmianach.