Social media Gdynia to miejsce, w którym prowadzić można bardzo prężnie działania reklamowe swojego biznesu. Dla wielu osób jednak media społecznościowe kojarzą się tylko z Facebookiem. Tymczasem własny system reklamy mają również Twitter, LinkedIn czy Pinterest. Każdy wygląda nieco inaczej, ma swoje wady czy zalety. Jednak social mediów w swoich planach marketingowych pomijać nie należy. Tylko w Polsce na Facebooku obecnych jest ponad 16 milionów osób, do których można łatwo dotrzeć.
Co ciekawe, reklama w social media Gdynia niemal zawsze jest reklamą natywną. Większość osób ma problem z odróżnieniem reklamy od innej treści np. od polubionych postów czy obserwowanych profili. Oczywiście ze względów prawnych portale muszą oznaczać treści reklamowe. Jest to jednak oznaczone w bardzo dyskretny sposób.
Oczywiście posty na Facebooku publikować można zupełnie za darmo, ale aby wyświetliły się one określonej grupie użytkowników, trzeba za reklamę zapłacić.
Reklama w social media Gdynia a inne formy reklamy
Przede wszystkim w tym przypadku użytkownicy mogą wchodzić z reklamą w interakcję. Przy reklamie radiowej czy telewizyjnej takiej możliwości oczywiście nie ma. Tekst sponsorowany można skomentować, także negatywnie. Można go też polubić czy udostępnić dalej. To dla agencji marketingowych jest duże wyzwanie. Krytyka reklamy, którą widza inni użytkownicy budzi pewne kłopotliwe pytania. To codzienność dla marek, które reklamują się w mediach społecznościowych.
Social media Gdynia to duża różnorodność form reklamy. Są to bowiem nie tylko reklamy bardzo proste składające się z grafiki i tekstu, ale i filmy video, formularze interaktywne, posty rozwijające się w proste strony itd. W tym zakresie cały czas coś się zmienia, a więc możliwości promocyjne są całkiem spore. Z takimi formami marketingu tradycyjnym mediom często trudno jest konkurować.
Reklamy w social media różnią się od innych reklam szerokimi możliwościami ich adresowania. W przypadku portali tematycznych czy gazet reklamodawcy mają niestety często niedużą wiedzę na temat swoich odbiorców. Wiedzą tylko, że użytkownicy interesują się daną tematyką. Tymczasem media społecznościowe swoich użytkowników identyfikują i wiedzą o nich bardzo dużo. Przykładowo LinkedIn grupuje odbiorców pod względem ich pozycji zawodowe. Tym samym reklamę skierować można np. do managerów firm. Jednak i tak absolutnym liderem w zakresie targetowania jest Facebook. Można w tym przypadku reklamę skierować do osób w określonym wieku, interesujących się danym tematem i mieszkających np. w Gdyni.
Reklama w social media Gdynia i jej zalety
Generalnie można w tym przypadku osiągnąć to samo, co przy innych reklamach. Media społecznościowe pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Są dobrym wsparciem dla sprzedaży internetowej. Pozwalają budować świadomość marki. Podstawowe zalety stosowania reklamy biznesu lokalnego w social mediach to:
- wzmocnienie rozpoznawalności firmy na rynku,
- zbudowanie dużego zasięgu działania,
- zachęta do pozostawienia kontaktu – lead generation,
- wsparcie procesu sprzedaży online i offline,
- promowanie ofert specjalnych.
W praktyce sporo zależy również od rodzaju prowadzonego biznesu. Reklama w social media Gdynia niewątpliwie oddziałuje na klientów na poziomie ogólnym.
Ile przeznaczyć środków na reklamę w mediach społecznościowych?
Generalnie nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Sporo zależy od prowadzonej firmy – jej możliwości finansowych i zasięgu działania. Warto na samym początku zastanowić się, jakie cele mają zostać osiągnięte poprzez reklamę w social media. Czasem sporo osiągnąć można relatywnie niskim kosztem. Warto pamiętać jednak o regularności, gdyż jednorazowe opublikowanie postu sponsorowanego to może być za mało, aby zaistnieć na gdyńskim rynku lokalnym.
Reklama na Facebooku – Facebook Ads
Chyba każdy użytkownik Facebooka miał kontakt z reklamami na tym portalu. Podstawową zaletą Facebook Ads jest to, że reklama ta dociera do ściśle określonej grupy klientów, którą wybiera sam użytkownik. Mechanik samochodowy z Gdyni kieruje więc swoją ofertę do posiadaczy samochodów osobowych z tego miasta, a instruktor kitesurfingu do osób zainteresowanych sportami ekstremalnymi. W praktyce dobrze skonstruowana kampania Facebook Ads pozwala na zwiększenie sprzedaży i poprawę rozpoznawalności danej marki na rynku, także lokalnym. Facebook możliwości promocji oferuje naprawdę sporo. Reklamy trafiają do określonych osób i to w różnorodnej firmie. Do wyboru są grafiki, filmy wideo, ciekawe animacje. Kluczem do sukcesu jest postawienie na interesującą formę, która przyciągnie uwagę.
Reklama na Instagramie, czyli Instagram Ads
Tak naprawdę Instagram Ads wygląda niemal tak samo jak wspomniany Facebook Ads. W praktyce organizowanie kampanii odbywa się w tym przypadku z poziomu menadżera wykorzystywanego w reklamach na Facebooku. Jednak i tak reklamy na Instagramie mają swoją specyfikę i warto zdawać sobie z tego sprawę. Same zdjęcia i filmy to nie wszystko. Okrasić to trzeba odpowiednim opisem i hasztagami. To najlepiej zlecić już profesjonalistom z agencji marketingowej.
Social media a Twitter Ads w praktyce
Nie wszyscy wiedzą, że skutecznie reklamować się można także za pomocą Twittera. Twitter Ads różni się jednak od Facebook Ads czy Instagram Ads. Jest to portal dość specyficzny, na którym użytkownicy szukają krótkich, konkretnych informacji. Oczekują jasnych przekazów i tak powinny tutaj wyglądać również reklamy. Twitter Ads może być narzędziem skutecznym, ale na pewno nie sprawdzi się w każdej branży. Z tego powodu przed podjęciem działań promocyjnych, warto dokładnie zanalizować działalność danej firmy i dopasować do niej reklamy. Jak najbardziej warto zdać się na pomoc profesjonalistów z agencji reklamowej.
LinkedIn Ads – dla kogo?
Kolejną istotną metodą promocji jest LinkedIn Ads. Jest to platforma społecznościowa, zrzeszająca ludzi pracujących na ogół w poważnych zawodach. Oczekują oni ciekawych, merytorycznych informacji. Dlatego w tym przypadku nieciekawa, prosta reklama nie ma najmniejszego sensu. To droższy sposób promowania marki, ale sprawdza się w przypadku firm, których grono odbiorców jest bardziej wymagające. Przed podjęciem działań promocyjnych, trzeba się zapoznać ze specyfiką działania tego portalu. Najlepiej zlecić to doświadczonej agencji marketingowej, która wie, jak reklamę na LinkedIn przekuć w sukces. Podjęcie nieodpowiednich działań może się bowiem niestety skończyć stratami finansowymi.
Skuteczny marketing w social media w Gdyni
Marketing w mediach społecznościowych to z pewnością zagadnienie dość specyficzne i trudne. Promowanie postów, optymalizacja kont reklamowych itd. to działania wymagające czasu, doświadczenia i wiedzy. Jednak nie można zapominać, że dobrze skonstruowana reklama w social media Gdynia może przynieść naprawdę spore zyski. To szansa na zwiększenie sprzedaży czy poprawę wizerunku firmy na rynku. Nie należy więc z tego rezygnować. W razie wątpliwości dobrze jest skontaktować się z doświadczoną agencją marketingową i poprosić ją o pomoc w tym zakresie.