Reklam wokół nas nie brakuje. Mają one różnorodne formy, np. reklama na autobusach, ulotki, billboardy, spoty reklamowe itd. Reklamami oklejane są przystanki czy środki komunikacji miejskiej. Celem takich marketingowych działań lokalnych jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców, która może być zainteresowana danym produktem czy usługą. Reklama musi mieć jasny przekaz i znajdować się w widocznym miejscu. Dlatego wciąż bardzo popularna jest reklama na autobusach.
Reklama na autobusach i jej skuteczność
Wiele osób autobusami podróżuje niemal każdego dnia do pracy czy do szkoły. Bywa to często podróż bardzo nużąca. Stąd też sporo ludzi podczas jazdy autobusem bądź tramwajem skupia się chętnie na tym, co ich otacza. Często są to właśnie reklamy np. wyświetlane na niewielkich monitorach. Innym przykładem jest reklama na autobusach. Ma ona postać okleiny, którą pokryty może być z zewnątrz cały autobus bądź tylko jakaś jego część. Taka reklama ma jedną podstawową zaletę – jest mobilna.
Autobus cały czas jest w ruchu, a więc obraz na nim obserwuje przez cały dzień wiele osób. Są to np. ludzie czekający na przystankach. Oczekując na właściwy środek komunikacji, oglądają chętnie wszystko dookoła. Jeśli przed ich oczami pojawi się ciekawa reklama, na pewno się z nią zapoznają.
Reklama na autobusach w Gdyni – czy to dobry wybór?
Reklama na autobusach to dobry wybór przede wszystkim w nieco większych miastach takich jak Gdynia. Jest tam sporo mieszkańców, a ponadto co roku pojawiają się studenci i to z różnych zakątków kraju. To oczywiście potencjalni klienci. Dodatkowo nie da się ukryć, że Gdynia jest miastem nastawionym w dużej mierze na turystykę. Dlatego jest tam wiele osób przyjezdnych, które spędzają tam kilka lub kilkanaście dni. Również i oni mogą stać się klientami, zwiększając sprzedaż w danej firmie lokalnej.
Reklama na autobusach i jej zalety
Reklama na autobusach ma niewątpliwie sporo zalet. Przede wszystkim zapoznać się z nią może spora grupa osób. W końcu autobusy cały czas są w ruchu i to po drogach raczej częściej uczęszczanych. To forma reklamy mobilnej, a więc trafia do większej grupy ludzi niż reklama stacjonarna. Co ciekawe, jest ona stosunkowo niedroga w porównaniu do innych reklam. W przypadku reklam zlokalizowanych na tyle autobusu, z ofertą zapoznać się mogą np. kierowcy, którzy jadą za autobusem.
Warto też mieć na uwadze fakt, że autobusy to pojazdy duże, które wyróżniają się z tłumu. Dzięki temu jest duże prawdopodobieństwo, że osoba idąca chodnikiem, spojrzy na autobus i zauważy reklamę.
Opłacalność reklamy na autobusach
Reklama na autobusach zdecydowanie się opłaca. Jak wspomniano wyżej, ma ona całkiem sporo zalet. Przede wszystkim trafia do szerokiego grona odbiorców. W każdym mieście, także w Gdyni, z komunikacji miejskiej korzysta duża część mieszkańców i nie tylko. Reklama na autobusach jest dobrze widoczna z daleka. Nie trzeba być w pojeździe, aby ją zauważyć. Rzuca się w oczy osobom czekającym na przystankach czy idących chodnikiem. Szybko można zapoznać się w tym przypadku z prezentowanym przekazem reklamowym. Dodatkowo reklama tego typu wcale nie jest bardzo kosztowna.
Ważne jest też to, żeby nasza marka była obecna w Internecie. Jeśli reklama naszej firmy zainteresuje mijane osoby, powinny one znaleźć ją w Internecie. Tu ważne jest, żeby posiadać stronę internetową, prowadzić dobre i skuteczne pozycjonowanie i inne działania reklamowe.
Jak zamówić reklamę na autobusach?
Generalnie taką reklamę zamawia się w Zakładzie Komunikacji Miejskiej. Tam poznać można szczegóły współpracy. Trudno jest podać cenę takiej usługi, gdyż wpływa na nią wiele różnych czynników np. czas przez który reklama będzie znajdować się na autobusach. Warto jednak pamiętać, aby reklamę zamówić z odpowiednim wyprzedzeniem. Gdynia to miasto, w którym mieszka wielu przedsiębiorców i niekiedy na realizację reklamy trzeba trochę poczekać. Dodatkowo liczba autobusów jest oczywiście ograniczona, tymczasem chętnych na realizację reklamy nie brakuje.
Reklama na autobusach musi być dobrze przemyślana i zaplanowana pod kątem treści oraz danego miasta. Autobusy w Gdyni są dobrym wyborem, gdy biznes ma charakter przede wszystkim lokalny. Wówczas w ten sposób można znacząco zwiększyć sprzedaż swoich produktów czy usług wśród lokalsów i przybywających do miasta turystów.
Dodaj komentarz