Każdego dnia wyszukiwarkę Google wykorzystują miliony osób, które poszukują w sieci określonych usług czy produktów. Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie marketingowe mają kampanie w Google. System Google Ads to płatne rozwiązanie, które może pokazać daną firmę w pierwszych wynikach wyszukiwania. Jak działa?
Kampanie w Google a skuteczność linków sponsorowanych
Wiele osób klika w tzw. linki sponsorowane. Wynika to z faktu, że jeśli reklama jest dobrze skonfigurowana, odpowiada idealnie na pytania użytkownika i ten ma ochotę daną witrynę odwiedzić. Zresztą wiele osób nie wie, które wyniki wyszukiwania są płatne, a które organiczne. Sama wyszukiwarka coraz bardziej to zresztą ukrywa. Stąd też internauci często nie wiedzą, że klikają tak naprawdę w reklamę.
Kampanie w Google Gdynia mają wiele zalet. Przede wszystkim działania SEO są skomplikowane i zajmują sporo czasu. Czasem, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce internetowej, trzeba poświecić na to długie miesiące. W tym czasie zyskuje konkurencja, która postawiła właśnie na Google Ads. Dobrze zaplanowana kampania reklamowa w wyszukiwarce pozwala na szybkie wywindowanie oferty firmy na górę wyników wyszukiwania. Ponadto dzięki systemowi można dość łatwo sprawdzić na jakie słowa kluczowe wyświetla się reklama i jakie frazy wpisują w Google użytkownicy danej usługi czy produktu. To pośrednio przyspiesza działania SEO.
Dlaczego warto zdecydować się na kampanie w Google w Gdyni?
Marketing internetowy, w przeciwieństwie do standardowych metod reklamowania się, zapewnia dostęp do dość zaawansowanej analityki. Tak jest w przypadku Google Ads. W panelu zarządzania kampanią można znaleźć całkiem sporo interesujących danych. Pozwala to błyskawicznie zweryfikować czy podjęte działania marketingowe przynoszą wymierne korzyści.
Kampanie w Google Gdynia to dobre uzupełnienie innych form reklamy. W ten sposób można ułatwić odnalezienie danej firmy w wyszukiwarce, co w wielu przypadkach bardzo się opłaca. Google dodatkowo cały czas środowisko Ads usprawnia, bo przynosi mu ono ogromne zyski finansowe. To jest też korzyść dla przedsiębiorców, którzy reklamy mogą wyświetlać w sposób coraz bardziej efektywny. Dzięki Google Ads można wyświetlać swoją ofertę szerokiemu gronu odbiorców z danego miejsca na świecie.
Ile kosztują kampanie w Google Gdynia?
Przede wszystkim w przypadku Google Ads można mieć stuprocentową kontrolę nad wydatkami. To użytkownik sam ustala, jak wysoką kwotę chce przeznaczyć każdego dnia na reklamę. Nie ma tutaj ryzyka, że przekroczy ustalony budżet. Do wyboru jest całkiem sporo metod rozliczania kosztów. Jednak i tak największą popularnością cieszy się CPC, a więc cost per click. Płaci się wówczas jedynie za kliknięcie w reklamę. Można też zdecydować się na rozliczenie za wykonaną akcję, czyli za dokonanie przez klienta zakupu. Jeśli celem kampanii jest z kolei głównie promocja firmy, lepszym rozwiązaniem będzie rozliczenie CPM – cost per mile. Płaci się wtedy daną stawkę za każdy tysiąc wyświetleń reklamy. Kampanie w Google Gdynia mogą mieć różną długość. Wszystko zależy w praktyce od samego użytkownika.
Do kogo docierają kampanie reklamowe Google?
Ogromnym atutem Google Ads jest szeroka możliwość kierowania oraz wyświetlania reklam. To świetna informacja dla firm działających lokalnie w Gdyni. Mogą bowiem skierować reklamy na daną lokalizację geograficzną. Wyświetlać się one będą np. jedynie w mieście i najbliższej okolicy. Dodatkowo można skierować ofertę do osób o konkretnych zainteresowaniach. W praktyce jest to znaczna oszczędność pieniędzy, gdyż reklama nie jest wyświetlana tym osobom, które nie są danym tematem w ogóle zainteresowane.
Jakie typy kampanii oferuje Google Ads?
Nie wszyscy wiedzą o tym, że Google oferuje bardzo dużo możliwości reklamowania produktów czy usług. Wybór to w dużej mierze kwestia osobistych preferencji i rodzaju prowadzonego w Gdyni biznesu.
- Kampanie tekstowe w wyszukiwarce – to zdecydowanie najpopularniejszy typ reklamy w Google Ads. Wyświetla się ona osobom, które poszukują konkretnych produktów bądź usług. Wpisać należy tutaj szczegóły oferty i wezwanie do działania – CTA np. „kup teraz”. Ten rodzaj reklamy ma swoje ograniczenia wielkościowe.
- Kampanie w sieci reklamowej – są to graficzne banery umieszczone na stronach partnerskich należących do sieci AdSense. Są wykorzystywane m.in. na popularnych serwisach informacyjnych, na forach, portalach tematycznych itd.
- Kampanie Google Ads na YouTube – reklamy w postaci filmów video, które wyświetlają się w serwisie YouTube.
- Kampanie produktowe – to Zakupy Google przedstawiające reklamę produktu która składa się z fotografii, tytułu, ceny czy nazwy sklepu.
- Kampanie remarketingowe – są to reklamy, które pozwalają na ponownie dotarcie do osoby, która dany serwis odwiedziła i była zainteresowana ofertą, ale finalnie nie dokonała zakupu.
- Kampanie reklamowe Gmail – to reklamowanie produktów w systemie pocztowym Gmail, a dokładnie w zakładce „Oferty”.
Kampanie w Google w Gdyni – co reklamować?
Oczywiście nie zawsze opłaca się promować w Google Ads wszystkie elementy oferty. Trzeba uważać, aby koszty kliknięć nie były finalnie wyższe niż zyski. Dlatego też na samym początku dobrze jest obliczyć ROI. Jest to wskaźnik zwrotu z inwestycji. Przyjmuje się, że jest to stosunek zysków netto do poniesionych kosztów. Za jego sprawą można wstępnie ocenić jaki jest zysk w odniesieniu do poniesionych na kampanię w Google wydatków. Dzięki temu można później ustalić odpowiedni budżet na kolejną kampanię. Użytkownik wie, czy reklama się opłaciła i warto ją kontynuować. Oczywiście ROI dobrze jest sprawdzać regularnie. W ten sposób, w razie potrzeby, można dokonywać pewnych zmian w kampanii prowadzonej w Google Ads.
To jest niezwykle istotne w przypadku firm działających lokalnie w Gdyni, które często konkurują z dużymi, ogólnopolskimi przedsiębiorstwami z ogromnymi budżetami na reklamę. Jeśli nie można sobie pozwolić na tak duże wydatki, warto skupić się na promowaniu określonej części oferty, która może przynieść duże zyski.
Lokalne kampanie w Google w Gdyni
Kampanie o charakterze lokalnym to dobre rozwiązanie w przypadku firm działających na określonym terenie. Dzisiaj wiele osób internet przeszukuje na telefonie czy tablecie. Użytkownicy poszukują w sieci informacji takich jak godziny otwarcia sklepów, adresy, dojazd itd. Robią to często nie tylko w domu, ale i w drodze do pracy bądź szkoły. Takim osobom reklamy lokalne nie przeszkadzają. Co więcej, okazuje się, że zdecydowana większość użytkowników urządzeń mobilnych takich reklam wręcz oczekuje.
Należy jednak pamiętać o tym, aby kampania lokalna działała nie tylko na terenie samej Gdyni, ale i jej najbliższej okolicy. Mieszkańcy niewielkich wsi czy miejscowości też jeżdżą do większych miast na zakupy i nie tylko. Aby skutecznie prowadzić działania lokalne, dobrze jest współpracować z lokalną agencją marketingową z Gdyni.