Reklama zewnętrzna ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów na ulicy, w miejscach publicznych oraz w środkach komunikacji miejskiej. W tych miejscach często umieszcza się różnego rodzaju nośniki reklamowe np. plakaty, billboardy, ekrany LCD itd. Reklama zewnętrzna musi być dobrze widoczna. Kluczem do sukcesu jest efektowna i dopracowana grafika, która rzuca się w oczy i zapada w pamięć.
Czym cechuje się reklama zewnętrzna?
W przypadku reklamy zewnętrznej stawia się głównie na obraz. Treść jest ograniczana do maksymalnie kilku słów. Nie da się ukryć, że większość osób zwraca największą uwagę właśnie na grafikę. Dlatego też reklama zewnętrzna często jest kolorowa, efektowna. Wówczas bowiem przyciąga wzrok przechodniów i jest przez nich zapamiętywana. Treść jest ograniczana do krótkiego, ale zarazem chwytliwego hasła reklamowego. Może być to slogan, który ma zostać zapamiętany i kojarzyć się z daną marką lub produktem.
W praktyce form reklamy zewnętrznej jest całkiem sporo i są one mocno zróżnicowane. Są to nie tylko doskonale znane postery czy duże billboardy reklamowe, których w Gdyni nie brakuje. Czasem nie zwraca się już na nie większej uwagi. Dzisiaj coraz większą popularnością cieszą się nowoczesne reklamy z elementami 3D czy podświetlane ekrany LCD. Taka reklama zewnętrzna ma ten atut, że jest doskonale widoczna o każdej porze dnia i nocy. Sporo nośników reklamowych jest też umieszczanych w środkach komunikacji miejskiej – np. reklama na autobusach. Z tramwajów czy autobusów korzysta na co dzień bowiem wielu mieszkańców miasta.
Czy reklama zewnętrzna nadal jest skuteczna?
Wiele osób zastanawia się nad tym, czy reklama zewnętrzna w ogóle jest jeszcze skuteczna. Jest bowiem bardzo powszechna, a więc istnieje ryzyko, że sporo odbiorców uodporniło się na tego rodzaju komunikaty reklamowe i nie poświęca im uwagi. Nie do końca jest to prawda. Okazuje się, że dobrze przygotowana reklama zewnętrzna, umieszczona w odpowiednim miejscu na właściwym nośniku, jest w stanie skutecznie wyryć się w pamięci wielu osób i to nawet wówczas, gdy nie poświęcają one jej dużej uwagi.
Reklama zewnętrzna oznacza szansę trafienia z przekazem reklamowym do tych osób, które raczej nie oglądają telewizji, nie słuchają radia czy nie czytają gazet. Umieszczana jest ona na ogół w miejscach regularnie uczęszczanych przez ludzi, a więc na różnego rodzaju deptakach, w środkach komunikacji miejskiej czy w dużych centrach handlowych. Tym samym ma duże szanse zwrócić na siebie uwagę.
Dużym atutem reklamy zewnętrznej jest jej naprawdę skuteczne oddziaływanie na podświadomość ludzi. Osoby, które spotykają się z danym przekazem reklamowym nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że go rejestrują. W ten sposób zwiększa jest rozpoznawalność marki, a w efekcie końcowym prowadzi to do wzrostu sprzedaży. Dlatego też reklama zewnętrzna wciąż jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym i warto po nią sięgać.
Reklama zewnętrzna i jej dostępność
W Polsce reklama zewnętrzna jest niezmiennie od lat bardzo popularna. Korzystanie z nośników reklamowych cieszy się sporym zainteresowaniem, a wiele firm zajmuje się wynajmem czy wyklejaniem billboardów reklamowych. To dobry sposób na promocję firmy, ale warto o pomoc poprosić profesjonalną agencję marketingową. Reklama outdoorowa jest skuteczna, ale musi zostać dobrze zaplanowana i przygotowana. Jest dostępna dla wielu odbiorców i tym samym powoduje wzrost zainteresowania daną firmą. W ślad za taką reklamą powinna iść reklama w Internecie.
Reklama zewnętrzna jest skutecznym narzędziem promocyjnym. Skupia ona zainteresowania tych konsumentów, którzy znajdują się poza swoim domem. To ona przyciąga uwagę w czasie jazdy autobusem, spacerowania czy robienia zakupów. Dlatego wykorzystuje ją na co dzień sporo firm z Gdyni – zarówno małych, jak i większych. To wsparcie dla modnej reklamy internetowej.
Kluczem do sukcesu jest przygotowanie takiej reklamy, która skutecznie zwróci na sobie uwagę potencjalnych klientów. W tym celu wykorzystuje się intensywne barwy, ciekawe hasła reklamowe i wyraziste grafiki. Przeciętny człowiek na reklamę patrzy przez zaledwie kilka sekund. W tym czasie musi zapamiętać z niej to, co najważniejsze.
Ja prowadzę sprzedaż działek i nieruchomości. Od kiedy zainwestowałem w bilbordy, mam znacznie dużo więcej telefonów od potencjalnych klientów. Myślę, że świetnym pomysłem jest połączenie reklamy w internecie z reklamą zewnętrzną wtedy możemy uzyskać naprawd świetny efekt jeśli chodzi o odzew klientów.