Content marketing

Content marketing Gdynia to jeden ze skuteczniejszych sposobów promowania własnego biznesu. W ten sposób można nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale i zbudować z klientami długotrwałą relację.

Czym jest content marketing?

Co to jest Content marketing w Gdyni

To w zasadzie marketing treści. Polega on na tworzeniu (regularnym) i publikowaniu ciekawych treści, które są użytkowników są interesujące. Są one kierowane do określonej grupy odbiorców i mają ich nakłonić do działania. Często mówi się, że content marketing to sztuka komunikacji. Pozwala bowiem określić problemy użytkowników i daje odpowiednie rozwiązania. Polega on na zawieraniu długoterminowych relacji z klientami w celu zdobycia ich zaufania i lojalności. W efekcie mają oni skorzystać z oferty danej firmy. Treści skierowane są do konkretnych osób i mają sprawić, że staną się one zwolennikami marki. Potem mogą się one stać jej ambasadorami i samodzielnie ją, czasem nieświadomie, promować.

Content marketing Gdynia ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów treściami darmowymi, a potem zaoferować im coś, za co już trzeba zapłacić.

Content marketing a content – różnice

Content marketing Gdynia

Content i content marketing to dwa zupełnie różne pojęcia. Content marketing to produkcja treści, czyli contentu w oparciu o wyznaczone cele strategii. Duże znaczenie ma w tym przypadku analiza efektywności podjętych działań. Strategia content marketingowa to z kolei długoterminowy plan, który dotyczy przygotowania i dystrybuowania treści poprzez media online i offline.

Content marketing Gdynia to takie działania jak:

  • tworzenie i publikowanie ciekawych treści,
  • przyciąganie uwagi określonej grupy klientów i utrzymanie ich zainteresowania,
  • zbudowanie lojalności klientów.

Treści w przypadku content marketingu mogą mieć różną formę. Są to różnego rodzaju artykuły blogowe, filmy i podcasty, teksty na serwisy zewnętrzne, ebooki, webinary, prezentacje multimedialne itd. Co ciekawe, coraz większą rolę ma forma publikowanych treści, chociaż niezmiennie kluczowa jest sama treść i jej merytoryka. Content marketing Gdynia realizować można także poza internetem np. poprzez foldery i ulotki reklamowe czy prasę branżową.

Korzyści ze stosowania content marketingu

Content marketing i jego plusy w Gdyni

Okazuje się, że korzyści ze stosowania content marketingu jest naprawdę sporo. Najważniejsze z nich to:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku, także lokalnym,
  • zwiększenie ruchu na stronie www,
  • zbudowanie relacji z klientami i wzrost ich lojalności,
  • wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania,
  • promowanie produktów i usług,
  • wzrost sprzedaży,
  • zbudowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie.

Content marketing Gdynia działa w zasadzie podobnie do marketingu szeptanego. Poprzez publikację ciekawych treści, klienci są nakłaniani do skorzystania z produktów lub usług danej firmy. Mają oni docenić ofertę i polecić ją innym – rodzinie, znajomym. Im bardziej wartościowe są treści, tym większa szansa na ich przesłanie dalej. Z tego powodu content marketing ma wysoką skuteczność. Opiera się w dużej mierze na poleceniach, rekomendacjach. Musi być jednak realizowany w odpowiedni sposób.

Najważniejszy jest odbiorca

Content marketing z myślą o odbiorcach w Gdyni

Oczywiście content należy tworzyć z myślą o odbiorcach a nie algorytmach wyszukiwarki Google. Jeśli nie będzie ciekawy, wartościowy, może okazać się, że użytkownicy nie zwrócą na niego odpowiedniej uwagi. Warto więc na samym starcie zadać sobie kilka podstawowych pytań. Jaki jest odbiorca tekstu i jego zainteresowania? Czego oczekuje i czego potrzebuje? Jakie formy treści preferuje i ile czasu może im poświęcić? Jakim językiem należy się do niego zwracać?

Tylko w ten sposób można tworzyć content, który odbiorca doceni i zbuduje jego lojalność wobec marki. Oczywiście inaczej kierować się należy do osób młodych np. sportowców, a inaczej do biznesmenów, specjalistów w danej dziedzinie.

Merytoryczność a content marketing

Content marketing w wartościowe treści w Gdyni

Dobry content marketing Gdynia powinien opierać się na treściach dostarczających wartościowych informacji odbiorcom. Dlatego dobrze, gdy twórca posiada wiedzę na tematy, których się podejmuje. Osoby, które mają wiedzę i potrafią się nią dzielić, są obdarzane największym zaufaniem. Tak budowany jest wizerunek eksperta, z którego opinią liczą się inne osoby. Oczywiście nie każdy content musi być bardzo merytoryczny, bo lżejsze treści też są poszukiwane. Muszą być jednak spójne z wizerunkiem firmy.

Warto publikować treści nawiązujące do nowinek w branży. To pokazuje, że zna się podstawy działalności firmy, a przy tym nie ucieka od nowości. Nie należy jednak tylko udostępniać linków zewnętrznych. Warto się do treści ustosunkować czy je skomentować.

Eksperci z założenia dzielą się wiedzą i chętnie pomagają innym. Powinni odpowiadać na zadane pytania, nawet jeśli nie dotyczą one bezpośrednio oferty firmy. W ten sposób można pokazać, że odbiorcy są naprawdę ważni. To dobry krok na drodze budowania pozytywnego wizerunku marki. Oczywiście wszystkie te działania wymagają sporego zaangażowania i cierpliwości. Efekty nie pojawiają się błyskawicznie, jednak w zakresie długofalowym content marketing Gdynia naprawdę przekłada się na wzrost sprzedaży.

Content marketing a SEO

Content marketing a pozycjonowanie w Gdyni

Pozycjonowanie stron, a więc SEO to jedna z najpopularniejszych gałęzi marketingu online. Nie jest to nic dziwnego, gdyż widoczność w wyszukiwarce Google ma ogromne znaczenie w każdej branży. Z SEO nieodłącznie związany jest właśnie content marketing. Dobrze prowadzony wpływa bowiem w bespośredni sposób na wyniki organicznego pozycjonowania strony www w Google.

Wyszukiwarki internetowe promują treści naprawdę wysokiej jakości. Nie są to tylko teksty blogowe, ale i filmy video, grafiki, fotografie. Google promuje ciekawy content, bo chce dostarczać swoim użytkownikom to, czego ci szukają. Im lepiej są dopasowane wyniki wyszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki, tym chętniej internauci z niej korzystają. Tym samym Google zmusza do publikowania w sieci treści ciekawych, wartościowych. Dlatego dzisiaj ogromne znaczenie ma unikalny content, który odpowiada na potrzeby użytkowników. To podstawa dobrego SEO.

Za sprawą content marketingu można podciągnąć daną witrynę w SERP. Wynika to z zastosowania słów kluczowych, linkowania, optymalizacji tekstu, długiego czasu spędzanego na stronie itd. W praktyce, aby tworzyć content zgodny z zasadami SEO, należy znać frazy kluczowe, na które strona będzie pozycjonowana.

Content marketing w social media

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że publikując content należy uwzględnić także media społecznościowe. Każdy serwis ma swoją specyfikę i określoną grupę użytkowników. Dlatego też nie jest łatwo odnieść sukces jednocześnie w wielu social mediach.

Facebook i LinkedIn są wykorzystywane przy wielu biznesach, także lokalnych. Działa się tam tekstem i linkami kierującymi do danych miejsc w sieci. Instagram to miejsce, w którym najważniejszy jest obraz. Dodaje się tam zdjęcia i filmy. Wszystko to ma lekką formę. Inne popularne media społecznościowe to np. Tik Tok, Snapchat czy Twitter. Są to już jednak miejsca bardziej specyficzne i raczej mają sens w przypadku tylko nielicznych branż.