Co powinna zawierać strona internetowa

Co powinna zawierać strona internetowa?

Użyteczność stron internetowych była stale przedmiotem badań. Na ich podstawie udało się określić, co powinna mieć strona internetowa. Opracowane elementy strony, zdecydowanie ułatwiają użytkownikom korzystanie z niej.
Ten, kto marzy o własnej stronie lub po prostu musi ją mieć, niezależnie od tego, czy tworzy ją sam, czy zleca jej wykonanie agencji reklamowej, powinien wiedzieć, jakie elementy muszą się na niej znaleźć. Wiele stron dzisiaj jest identycznych. Można z łatwością wskazać elementy wspólne, które są gołym okiem widoczne dla internautów. Temat jest dla Ciebie zupełnie nowy? Ciekawi Cię, dlaczego wiele stron internetowych ma stałe elementy architektoniczne? W takim razie sprawdź nasz poradnik w pigułce, z listą 10 najskuteczniejszych elementów strony internetowej, które Twoja strona internetowa koniecznie powinna mieć.

Elementy strony internetowej

Nagłówek i logo

To, co jest najistotniejsze to, by osoba, która wchodzi na Twoją stronę wiedziała, gdzie jest. W związku z tym kluczowe jest pokazanie swojego logotypu w jak najbardziej przejrzystej formie. Nie warto dodawać elementów, które są zbędne i nie mają znaczenia. Po kilku latach korzystania z Internetu, użytkownicy przyzwyczaili się do kilku standardów – określonego układu nagłówków, czytelnej nawigacji oraz flagi, która informuje, że możemy zmienić język strony. Funkcjonalna strona internetowa powinna te elementy zawierać. Na stronach znajdziemy również koszyk, zwykle po prawej stronie oraz przyciski do rejestracji czy logowania. Nowością jest za to dodanie informacji o możliwości kontaktu z działem obsługi klienta i rozmową.

Call to Action

To inaczej hasło zachęcające do działania. Ten element ma zachęcić użytkownika do wchodzenia w interakcje z naszą stroną internetową. Tworzy się je zwykle z chwytliwego hasła reklamowego. Strona internetowa z call to action na niej ma większe szanse zainteresować klienta.

Oferta

Strona internetowa a referencje od klientów

Kolejnym standardowym elementem jest pokazanie oferty. Każdy z nas lubi czytać w Internecie hasła, które trafiają w jego potrzeby. Ważne jest to, by Twoja strona internetowa również je zawierała. Nie mogą to być jednak puste hasła bez pokrycia – za obietnicami muszą stać konkrety. W tej sekcji najlepiej krótko przedstawić, czym się zajmuje Twoja firma i krótko przedstawić usługi.

Kontakt telefoniczny

W pewnym momencie trafisz na osoby, które będą zainteresowane usługami, które oferujesz, i będą chciały się z Tobą skontaktować. Z myślą o nich strona internetowa powinna zawierać sekcję z kontaktem.

Referencje od poprzednich klientów

Strona internetowa powinna również zawierać referencje od poprzednich, zadowolonych użytkowników. Będą one wskazówką i dobrym wyznacznikiem dla nowych. Na początku trudno je zebrać, ale po jakimś czasie warto mieć ich mały zbiór, by pokazać, że jesteś wartą zaufania marką.
Agencje marketingowe Gdynia pomogą Ci skutecznie zaplanować wygląd strony internetowej, by była użyteczna. Skontaktuj się z nimi już dziś!